Σάββατο 25 Μαΐου 2019

ΟΙ ΝΤΕΝΕΚΕΔΕΣ.

Μου το είπε σήμερα ένας υποψήφιος των δημοτικών εκλογών του χωριού: «Τη Δεύτερα θα φάνε ντενεκέδες». Και μου θύμισε παλιές καταστάσεις απ’ την ιστορία που γινόντανε στον τόπο μας, σε άλλες παμπάλαιες εποχές.
Τότε (όπως μας γράφει ο Δημήτριος Λαμπίκης το 1938 σχετικά με τις εκλογές του προπερασμένου αιώνα), όταν εκλέχτηκε, όπως εκλέχτηκε, εκείνος ο συγχωριανός μας Γουλιμής, και δεν βγήκε ούτε βουλευτής ο τότε ο πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης, λέγοντας κι εκείνο το ιστορικό, «ανθ’ υμών Γουλιμής», πλήρωσε λέει τότε ο Γουλιμής κάτι χωρατατζήδες Αγγελοκαστρίτες και τη Δευτέρα το πρωί έξω απ΄ τα σπίτια των Τρικουπικών μανιωδώς βαράγαν τενεκέδες, ενώ οι δικοί του ψηφοφόροι, με γύφτικα κλαρίνα και ζουρνάδες χόρευανε στους δρόμους του Αγγελοκάστρου. Και δεν απέχει ετούτο πολύ απ΄ την αλήθεια. Γιατί ο μακαρίτης ο παππούλης μου, που ήτανε κομματάρχης των Τρικούπηδων, τον έπιαναν διαόλοι, ακόμα και στις μέρες μου σαν αναφέρονταν τ’ όνομα Γουλιμής. Ποιος ξέρει τι σκουριασμένο τενεκέ θα είχε φάει;
Δεν ξέρω αν θα ισχύσουν και σήμερα όπως μου ’λεγε ο υποψήφιος αυτά τα απαρχαιωμένα έθιμα. Αν και θα ταίριαζε σε πολλούς σύμφωνα με τους υποψηφίους που ζητάνε να μας εκπροσωπήσουν, να ξανακουστούν και σήμερα οι σκουριασμένοι ντενεκέδες στο Αγγελόκαστρο.
Κώστας Μπούτβας - Καστρινός.

Δεν υπάρχουν σχόλια :