Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟ.

Απ’ την εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ μια αναλυτική πρόγνωση του καιρού το τρέχων Σαββατοκύριακο ανά 6 ώρες .
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση.

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

ΑΣΥΛΟ ΓΙΟΚ ΙΔΩ ΛΑΟ.

Άστο κάτω ρε μουσουλμάνε κιαρατά το άσυλο.
Όχι ε; Ρατσιστικό και παρατραβηγμένο.
Κύριε μωαμεθανέ μπορείτε να εξέλθετε του Ασύλου;
Ποιο ασύλου αφιντικό ημάς είπανε πιράσουμε καλά δουμάτιο κέντρου, κι εδώ λέει ξύλου αστυνομία.
Βγες ρε παιδάκι μου από εκεί κι άσε τι είπαν και δεν είπαν.
Ποιος σου είπε ρε χαμένε ότι θα έχουμε ποτέ άσυλο εμείς; Το άσυλο είναι για άλλους βλάκα ε βλάκα.

Ιγώ όχι βλάκα αφιντικό. Πεινασμένο.
Κι εγώ πεινασμένο , πάρε σουβλάκι τώρα και βγες από κει.
Κι τίνος είνε ασύλο αφιντικό.
Εδώ ρε φουκαρά Ισλαμιστή που σου είπανε ότι ειν’ παράδεισος κι ότι θα τρως πιλάφια με χρυσά κουτάλια και σοκολάτες με τα γιουσουφάκια αγκαλιά, το άσυλο εδώ και χρόνια το έχουν άλλοι. Το έχει η κυβέρνηση, οι τροικανοί, το ΔΝΤ, με τα τσιράκια τους και τα παπαγαλάκια τους, η κοινοβουλευτική πλειοψηφία του μνημονίου, οι τραπεζίτες, οι καναλάρχες, οι βιομήχανοι, οι εφοπλιστές οι κλέφτες οι καταχραστές και οι τοκογλύφοι. Καταλαβαίνει τώρα;
Ασύλο γιοκ ιδώ λαό;
Ασύλο γιοκ ιδώ λαό κι γιοκ δουλειά κι γιοκ λεφτά, κι γιοκ Δημοκρατία. Γαμίσω χώρα του γαμώ.

Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ. ( Παραλειπόμενα) Καστρινός.

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

ΟΜΙΧΛΗ ΣΤΟΝ ΚΑΜΠΟ.

Το φόντο του blog με τo Photoshop του Καστρινού.
Πατήστε στη φωτογραφία για μεγέθυνση.

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

ΚΡΥΦΤΟΚΥΝΗΓΗΤΟ. (η αναβίωση)

Εκείνα τα γνήσια τ’ αγνά τα χρόνια κάτω στο χωριό, όλα τα παιδάκια παίζανε κρυφτό και κυνηγητό. Το κυνηγητό μου άρεσε, γιατί ήτανε παιχνίδι στα ίσια, το ’βαζες στα πόδια όσο άντεχαν τα ποδαράκια σου κι άντε να σε πιάσουνε. Το κρυφτό δε μου άρεσε, δεν το 'παιζα εγώ.. Ποτέ δεν έμαθα να κρύβομαι καλά, και πάντα υπήρχαν τα καρφιά και οι ρουφιάνοι. Με βρίσκαν εύκολα, και έπειτα με βάζανε να τα φυλάω. Και κρύβονταν οι άλλοι, κι έπρεπε εγώ πάντοτε να τους ψάχνω. Κι ήταν κάτι παιδάκια από τότε μαθημένα στο να κρύβονται καλά, γι’ αυτό διέπρεψαν στη λαμογιά, αργότερα και σαν μεγάλοι και στη πολιτική σκηνή του τόπου μας. Αυτά για τότε.
Μετά ήρθε η δικτακτορία, και το παιχνίδι έγινε πραγματικότητα. Οι μισοί κυνηγούσαν τους άλλους μισούς, κι αυτοί οι άλλοι μισοί κρυβόντανε απ΄ τους άλλους τους μισούς που τα φυλάγανε, τάχα για το καλό του έθνους.
Με τη μεταπολίτευση πάει χάθηκε το κρυφτοκυνηγητό. Κανένας πια δεν έτρεχε, όλοι είχανε αράξει, γιατί θα τρέχαν λέει οι πολιτικάντηδες γι΄αυτούς, έλα όμως που ετούτοι τρέχαν μόνο για την τσέπη τους, και μάλιστα χωρίς κρυφτό. Στα φανερά ριμάξανε τον τόπο.
Σήμερα όμως το παιχνίδι σαν εφιάλτης αναβίωσε. Το παίζει όλη η Ελλάδα κάθε μέρα.Τρέχουμε όλοι, όλη μέρα όσο αντέχουν τα ποδάρια μας για να επιβιώσουμε, και έπειτα κρυβόμαστε στα σπίτια μας, ακόμα κι απ’ τον ίδιο τον εαυτό μας. Ξένοι τα φυλάνε τούτη τη φορά, μνημόνιο τους λέν και Τρόϊκα, πάλι για το καλό λέει του έθνους .
Κρυφτοκυνηγητό παίζω , και δεν αντέχω άλλο μου είπε η Γεωργία η Ρουσογιάννη στο τηλέφωνο, να τελειώσει εκείνο το ρημάδι, το λαογραφικό μουσείο του χωριού μας, που πήγε κι έπεσε το τελείωμά του στην άτυχη συγκυρία του Καλλικράτη.Τέτοια κουβέντα για να λέει η Γεωργία πάει να πει ότι έφτασε στο αμήν. Μην την αφήσουμε όμως μόνη της, δεν κάνει.Ας βάλουμε ένα χεράκι όλοι μας, όπως μπορεί και δίνεται ο καθένας, να τελειώσει και αυτό το στοίχημα. Ένα αξιόλογο έργο είναι για τον τόπο μας. Όλα ριμάζουνε. Ας βρούνε τα παιδιά μας κάτι κι από μας.
Εφημερίδα Αγγελοκάστρου το ΚΑΣΤΡΟ. Κώστας Μπούτιβας.

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΟ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ.


Μιας και οι πελάτες που τυπώναμε σταμάτησαν να βγάζουν πια βιβλία, έτσι να ξεσκουριάσουν λίγο και οι μηχανές, άνοιξα τα συρτάρια μου, και ότι είχα εδώ και χρόνια εκεί γραμμένα τα βγάζω τώρα στη δημοσιότητα. Δείτε ακόμα ένα βιβλίο που έτσι ευκαιριακά προέκυψε.
Κώστας Μπούτιβας.
Πατήστε επάνω στο βιβλίο για να το διαβάσετε.

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΑΛΛΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ.

  • Της εποχής μας τη βαθιά λαβωματιά
    καθηγητά την έγιανες με μια σταλαγματιά,
    κρασί απ' των θεών το πατητήρι
    γέμισες μέχρι απάνω το ποτήρι.

    Πέτυχες φίλε πάλι το σκοπό σου,
    μέθυσα απόψε με το λόγο το δικό σου,
    παραπατώντας σε προτάσεις και σε λέξεις
    προχώρα είπα Κώστα και θ’ αντέξεις.

    Μα η νύχτα καθώς έπεφτε έπινα μαυροδάφνη
    που κάνει το παράλογο τη λογική να ψάχνει,
    που απόψε απλόχερα μου πρόσφερες εσύ,
    κι ήταν θείας μετάληψης γλυκόπιοτο κρασί.

    Μα ετούτη δε σωνότανε κι αργούσε η αυγή
    δεν ξέρω αν την άκουσες άφησα μια κραυγή,
    κέρνα σου είπα φίλε μου στο μαύρο το σκοτάδι
    αυτά που πίνουν οι νεκροί και τραγουδούν στον Άδη.
    Καστρινός

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Αγγελοκαστρίτη συγγραφέα και καθηγητή Ευθύμιου Α. Πριόβολου « Το άλλο χρώμα του κρασιού » Στο μικρό τούτο βιβλίο ανθολογούνται λέξεις, φράσεις, κείμενα και στοιχεία καλολογικά της ελληνικής γλώσσας για το κρασί, που άρεσαν στο συγγραφέα. Επιλέχτηκαν με κριτήριο τη γλωσσική και λεκτική τους αισθητική κι αναμφίβολα για την αλήθεια και το νόημα που κομίζουν για το αίμα της σταφυλής. Αν ο αναγνώστης - όπως μας λέει ο συγγραφέας-αφουγκραστεί το σιγόβρασμα, νιώσει την ηρεμία ,οσμιστεί τη μυρωδιά και γευτεί του παρήγορου ποτού τον γλυκασμό απ' τις κύλικες της ελληνίδας γλώσσας, ας προσπεράσει τις παραλείψεις και τα λάθη μας σε τούτο το τραπέζι, κι ας υψώσει το ποτήρι του μεγαλόψυχου κρασιού.

Ολόθερμα ευχαριστώ τον συγγραφέα για τη εμπνευσμένη αφιέρωση του.

Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση.

Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ. Κώστας Μπούτιβας.

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΙΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ.


  • Γεια και χαρά σας χωριανοί
    μόνο ένα έχει αξία,
    να βγούμε από τα δύσκολα
    με αισιοδοξία.

    Η κρίση η απρόσκλητη
    που όλους έχει αγγίξει,
    να μην αφήσουμε’ εύκολα
    πληγές να μας ανοίξει.

    Όσο κι αν κάνεις σήμερα
    σκληρή οικονομία,
    άδεια η τσέπη από ευρώ
    διαφορά καμία.

    Ελάτε να γλεντήσουμε
    αυτό μόνο μας μένει,
    γλυκιά η συντροφικότητα
    μη μείνει παγωμένη.

    Γι’ αυτό χορό ο σύλλογος
    κάνει και πάλι φέτος,
    πρέπει να είμαστε εκεί
    όλοι ανυπερθέτως.

    Δεν παίρνει εδώ περικοπές
    παίξτε το αφασία,
    θέλει η ζωή την τρέλα της
    και η φτώχια φαντασία.

    Στ’ ΑΓΡΙΜΙΑ στις 29
    τίποτα δεν μας μέλει.
    Γλεντάει τ’ Αγγελόκαστρο
    χορεύουν κι οι Αγγέλοι.

    Κώστας Καστρινός

Στις 29 Ιανουαρίου ημέρα Σάββατο ο Σύλλογος Αγγελοκαστριτών Αθήνας θα πραγματοποιήσει όπως κάθε χρόνο τον ετήσιο χορό του στο κοσμικό κέντρο ΑΓΡΙΜΙΑ. (Λιωσίων και Μάγερ-Βαταξή4)
Στην εκδήλωση θα γίνει και η κοπή της Πίτας του συλλόγου.

ΑΚΟΜΑ: Ποιος θα τα πάρει ετούτα τα φιλέτα;΅ΕΔΩ:..... http://www.pureportals.com/Default.aspx?tabid=237527

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

ΠΕΡΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΛΟΓΟΣ.

Χιονισμένο Αγγελόκαστρο 1978. Η φωτογραφία τραβηγμένη έξω απ’ το καφενείο του Ρουσογιάννη που βέβαια δεν υπήρχε τότε ούτε σαν κτήριο.

Πρέφα σε Καφενείο του Αγγελοκάστρου από δεξιοτέχνες τότε, αυτού του δύσκολου τραπουλοπαιχνιδιού.
( Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να τις δείτε μεγαλύτερες.)
Μια φωτογραφία λένε αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Έτσι πίστευα κι εγώ. Όταν το είπα όμως κάποτε αυτό στον μεγαλύτερο θεωρητικό και γνώστη της φωτογραφίας σήμερα στην χώρα μας, τυπώνοντας ένα βιβλίο του με καλλιτεχνικές φωτογραφίες του, τον Πλάτωνα Ριβέλη μου είπε μην το ξαναπείς αυτό. Αν ήταν έτσι, τόσες φωτογραφίες που βλέπεις κάθε μέρα εσύ εδώ με τη δουλειά σου, θα πρέπει να ήσουνα όχι μόνο κινητή εγκυκλοπαίδεια αλλά η Google μου είπε χαριτολογώντας για να προσθέσει: Μια φωτογραφία αξίζει ακριβώς όσο και μια λέξη. Αρκεί, τόσο η μία όσο και η άλλη, να σέβονται και να υπηρετούν τη δική τους ιδιαιτερότητα.
Όμως η φωτογραφία επειδή παραφορέθηκε αλόγιστα στις μέρες μας συνέβησαν δύο κακά: και ξεφτίλισε τη σημασία τού λόγου και τον υποχρέωσε να την ακολουθήσει στον δρόμο τού εντυπωσιασμού , και υποβάθμισε, σχεδόν εξαφάνισε την δική της δύναμη να συγκλονίζει. Έτσι οδηγηθήκαμε να πρέπει η ματιά τού θεατή να τροφοδοτείται με όλο και πιο εντυπωσιακές, άρα και πιο επιφανειακές φωτογραφίες, και με κειμενολεζάντες συνθήματα ευτελή της εποχής μας.
Εγώ δεν είμαι γνώστης της φωτογραφίας για να προτείνω συμβουλή για έξοδο απ΄ αυτόν τον φαύλο κύκλο. Όμως τυπώνοντας εκατοντάδες φωτογραφίες κάθε μέρα, πάντοτε προσπαθώντας να βγουν όσο καλλίτερες μπορούν - γιατί όσο καλή κι αν είναι μια φωτογραφία, μπορεί η εκτύπωση επάνω στο χαρτί να γίνει έτσι που ακόμα και να μη βλέπετε - έχω καταλήξει πως η φωτογραφία δεν θέλει φτιασιδώματα πολλά. Ούτε πολλά φρου-φρού κι αρώματα. Αρκεί η δική της φτωχική λιτότητα. Τέλος η θεωρία περί φωτογραφίας, γιατί με περιμένουν και στο Καφενείο.
Γιατί τα είπα τώρα όλα αυτά. Σκέπτομαι, αν μαζέψω βέβαια παλιές φωτογραφίες από το χωριό, ένα καλαίσθητο άλμπουμ –βιβλίο να τις κάνω, να μην τις φάει η αφάνεια κι ο χρόνος. Εδώ έγκειται και η δική σας συμβολή και προσφορά. Δανείστε μου αν έχετε παλιές φωτογραφίες, αξίζει τούτη η προσπάθεια για τον τόπο μας.

Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ.
Κώστας Μπούτιβας.

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

ΜΕΤΑΛΑΒΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

Συχνά πυκνά τίθεται τούτο το ερώτημα. Στην εποχή μας ωφελεί η τηλεόραση σε τίποτα; Δεν ξέρω αν ωφελεί, εγώ πάντως πιστεύω ότι βοηθάει. Έστω όσο ένα κερί σ’ ένα εγκαταλειμμένο χωρίς εικόνες εξωκλήσι. Όπως εκεί βοηθάει η πίστη, έτσι κι εδώ, σ’ εκείνους που πιστεύουν ότι υπάρχουν μικρά κατακερματισμένα ψήγματα πολιτισμού, που τα περισυλλέγει τούτο το παρεξηγημένο το κουτί απ’ τους μεγάλους κάδους βαρβαρότητας της εποχής μας, για να ταΐσει λίγο την ουσία της ζωής. Κατ’ ειν’ κι αυτό. Δεν είναι λίγο. Μια τέτοια ξόβεργα πολιτισμού έστησε το δεύτερο κανάλι της κρατικής μας τηλεόρασης ;;;;; για να ταΐσει την ανθρωπιά, που έφτασε στις μέρες μας απεγνωσμένα να ζητάει ξεροκόμματο, φέρνοντας σε πρωινή της εκπομπή τον Αγγελοκαστρίτη συγγραφέα και καθηγητή Ευθύμιο Πριόβολο να πει δυο λόγια για τον ΄΄ Άγιο΄΄ Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Εγώ όχι μόνο χόρτασα ανθρωπιά. Κοινώνησα πολιτισμό αυτό το πρωινό. Πάρτε κι εσείς λίγο από τούτη τη μεταλαβιά, το βίντεο βλέποντας αυτής της εκπομπής που σας παρουσιάζει εδώ η εφημερίδα μας.
Εφημερίδα Αγγελοκάστρου το ΚΑΣΤΡΟ. Κώστας Μπούτιβας.


Πατήστε στα δυο βελάκια κάτω δεξιά στο βίντεο για τηλεοπτική απόδοση.