Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ

Το χρονογράφημα του Σαββάτου.
Aδέρφια γεια σας. Προκαταβολικά σας λέω το καλοκαίρι είναι εδώ. Μπορεί να μη σας φαίνεται, διότι κι αυτό μέσα στην συνεχιζόμενη κρίση έχει κομμάτι τα προβλήματά του. Έχει πάθει κι αυτό, το πιάνουνε κάτι κρίσεις, νομίζει ότι είναι φθινόπωρο, μας φυσάει να μας πάρει και να μας σηκώσει, και μας μουλιάζει και στη βροχή. Βέβαια κάποια στιγμή θα θυμηθεί ότι είναι καλοκαίρι και θα μας πατάει κάτι σαραντάρια, να πηγαίνουνε σετάκι με τον πυρετο που θα μας ανεβάζει η εφορία και τα χαράτσια.
Το καλοκαίρι πάντως είναι εδώ. Και καλοκαίρι σημαίνει διακοπές. Και οι διακοπές σημαίνουν έξοδα. Και το τζάμπα πέθανε πια. Και οι διακοπές έρχονται να σου αδειάσουν την τσέπη που πάλευες να γεμίσεις όλο το χρόνο. Ξέρω τις σας λέω ξεκίνησε το κακό από σήμερα, σε λίγο θα βρίζω την ώρα και τη στιγμή που βγήκα σε σύνταξη. Αλλά είπαμε το καλοκαίρι είναι εδώ, και το καλοκαίρι, η «κουφάλα» η θάλασσα είναι μαυλίστρα.
Και φέτος λοιπόν που τα πράγματα είναι πάλι άσχημα, γιατί η ανάπτυξη έχασε πάλι το δρόμο, και για άλλους δεν υπάρχει σεντς, για άλλους δε το σεντς χρειάζεται για καμιά ντομάτα, πρέπει να δούμε τις διακοπές με άλλο μάτι. Φέρε κυρά τα κιάλια. Θα κοιτάζουμε την ταβέρνα από μακριά.
Τέρμα και το αμάξι φορτωμένο με όλα τα συμπράγκαλα που αγοράζαμε "για τις διακοπές" ( ότι είχαμε αγοράσει - αγοράσαμε, έχουμε κι αχρησιμοποίητα από άλλες εποχές.) Ξεχάστε λοιπόν τα περασμένα μεγαλεία. Ωραιότατες παραλίες, υπάρχουν παντού χωρίς ομπρελίτσες και ξαπλώστρες «ευρωπνίχτρες», όπου θα γευτείτε τη χαρά της παρανομίας και της φύσης -αυτά πάνε μαζί-.
Φέτος θα ανακαλύψουμε και ξεχασμένες γεύσεις, όπως ο πρωινός καφές άνευ βουτηρομαρμελάδος, οι πατάτες στη θράκα και τα «τα Σαυρίδια» (καλά είναι τι έχουνε) ψημένα στα κάρβουνα, ξεχασμένες αισθήσεις όπως το να περπατάμε ξυπόλυτοι στην αμμουδιά, να ξυπνάμε πρωί-πρωί μόλις βαρέσει ο ήλιος και να τρώμε καρπούζι καθισμένοι σταυροπόδι εκεί που σκάει το κύμα. (Κι όποιος πετάξει την καρπουζοφλουδα στη θάλασσα να τον σακατέψουνε όλες μαζί οι τσούχτρες). Θα ξαναθυμηθούμε πως είναι να διασκεδάζεις συζητώντας, γελώντας, παίζοντας δηλωτή στην παραλία και να σου παίρνει ο αέρας τα χαρτιά, πως είναι να τραγουδάς παρέα με το ραδιόφωνο κάτω από τ’ αστέρια και να μη δίνεις δεκάρα αν τραγουδάς ωραία, ίσα- ίσα που όσο πιο χάλια τραγουδάς τόσο λιγότερα ζωύφια και κουνούπια θα σε πλησιάζουν.
Και Φέτος το Καλοκαίρι μας προέκυψε φτωχό. Μα μην το βάζετε όμως κάτω. Το καλοκαίρι είναι εδώ έστω και άφραγκο. Και καλοκαίρι για τον Έλληνα σήμαινε και σημαίνει καλοπέραση και θάλασσα. «Με τα πολλά στη φυλακή και με τα λίγα μέσα.» Αϊ στο διάολο μιζέρια.
Καλό καλοκαίρι.
Μπούτιβας Κώστας - Καστρινός.

Παρασκευή, 30 Μαΐου 2014

ΤΟ ΑΔΙΚΟ ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΗΤΑΙ. ΣΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΙΤΕΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΓΙΑ ΥΠΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΤΟ «ΡΑΓΚΑΒΑ».

Η  ένσταση  ομάδας αγροτών του  Αγγελοκάστρου κερδήθηκε στα Δικαστήρια, και η απόφαση του Δήμου Αγρινίου να δώσει τα 300 στρέμματα του κτήματος Αγγελοκάστρου μετά από «φιάσκο» διαγωνισμό σε έναν και μάλιστα μη Αγγελοκαστρίτη «μεγαλοκαλλιεργητή » έπεσε στο κενό. Την άλλη βδομάδα που καθαρογράφεται η απόφαση, εδώ στο AGGELOKASTRO NEWS όλη η σκευωρία του σκανδάλου. Ξυπνάτε Αγγελοκαστρίτες, γιατί τα «λαμόγια» ζούνε ανάμεσά μας και θέλουν να μας πάρουν και τα σώβρακα.
Καστρινός.

Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

ΠΗΡΑΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΠΗΡΑ ΤΗΝ. ( Πικρό επετειακό )

Μαρμάρινη πλάκα που βρέθηκε σε περιοχή του Αγγελοκάστρου με ανάγλυφο βυζαντινό αετό. Φωτο Ευθυμ. Πριόβολος.
Γέννημα θρέμμα της εποχής του Βυζαντίου το χωριό μας, και η μοίρα του συνυφασμένη με τη μοίρα όλης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Μέσα από μια χιλιόχρονη ιστορική διαδρομή, έζησε όλα τα σκαμπανεβάσματα του Ελληνισμού. Όπως εκείνη την αποφράδα μέρα της Άλωσης της «Βασιλεύουσας» 560 χρόνια ακριβώς σαν σήμερα από τότε. Σε τούτη τη μαύρη μέρα λοιπόν για τον Ελληνισμό και τον τόπο μας ένα μικρό αφιέρωμα, προς παραδειγματισμό και συμμόρφωση. Γιατί ότι έχει τραβήξει ετούτο το γένος κι ετούτος ο λαός τα έχει τραβήξει μόνο και μόνο από δικά του λάθη. 
                         ΜΙΑ ΛΑΪΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ.
Οι Τούρκοι αρχίζουν την επίθεση από την πύλη του Αγ. Ρωμανού όπου το τείχος ήταν σχεδόν κατεστραμμένο. Οι πρώτες επιθέσεις αποκρούσθηκαν μετά από μάχη σώμα με σώμα στις οποίες ήταν παρόν ο Ιουστινιάνης. Σ' αυτή τη μάχη τραυματίστηκε ο Ιουστινιάνης με μια σαϊττέα εις τα σαγόνια και έτρεχε το αίμα εισέ όλο του το κορμί και κατέφυγε στο Γαλατά. Κι ως τα μαθε όλα τούτα ο Αυτοκράτορας, επήγε στη μεγάλη εκκλησία, έπεσε και προσκύνησε ζητώντας έλεος από το Θεό κι άφεση αμαρτιών. Αποχαιρέτισε τον Πατριάρχη, όλο τον υπόλοιπο κλήρο, τη ρήγισσα, προσκύνησε σ' όλα τα σημεία κι εβγήκε από το ναό, πίσω εβόησε όλος ο κλήρος κι όλοι όσοι βρέθηκαν τότε εκεί, γυναίκες και παιδιά αμέτρητα τον ξεπροβόδισαν με θρήνους κι αναστεναγμούς, τόσο που έλεγες ότι η μεγάλη εκκλησία εσάλεψε από τον τόπο της, κι εμένα μου φαίνεται ότι ή βουή τους θα έφτασε κείνη τη στιγμή ίσαμε τον ουρανό. Καθώς έβγήκε από την εκκλησία είπε ένα μονό: "Όποιος θέλει να θυσιαστεί για τους ιερούς ναούς και την ορθόδοξη πίστη μας, ας με ακολουθήσει" και καβαλίκεψε το φαρί του κι ετράβηξε για τη Χρυσή Πύλη - εκεί ενόμισε ότι θα βρει τον άπιστο. Τον ακολούθησαν ως τρεις χιλιάδες πολεμιστές. Μπροστά στην πύλη είδαν πάρα πολλούς Τούρκους πού καρτερούσαν να πιάσουν τον Αυτοκράτορα. Τους εσκότωσαν όλους αυτούς. 'Έτσι ο έφτασε ίσαμε την πύλη, μα από τους πολλούς σκοτωμένους δεν ημπορούσε να προχωρήσει άλλο και πάλι βρέθηκαν μπροστά του άλλοι Τούρκοι κι έπολέμησαν και μ' αυτούς ως το θάνατο. Εκεί έπεσε ο ευσεβής Βασιλέας Κωνσταντίνος υπέρ των ιερών ναών και της ορθοδοξίας, μήνας Μάιος, την 29η μέρα, αφού εσκότωσε με το χέρι του, όπως έλεγαν όσοι έμειναν ζωντανοί, πάνω από 600 Τούρκους, κι έτσι αλήθεψε ο χρησμός: "Με Κωνσταντίνο έγινε και πάλι με Κωνσταντίνο θ' αποθάνει". Γιατί οι αμαρτίες έρχεται ή ώρα και κρίνονται από το θεό και, καθώς λέγεται, οι κακουργίες κι οι ανομίες καταλύουν τους θρόνους των ισχυρών.
Με αφορμή αυτές τις τελευταίες λέξεις: τις «κακουργίες» και τις «ανομίες» των ισχυρών, του λαϊκού αφηγητή έγραψα και το παρακάτω ποίημα.
                   Η ΣΚΛΑΒΑ ΠΟΛΗ.

Πάνω από το Βόσπορο η σκλάβα η πόλη κλαίει
κι ο βαθυγάλαζος πορθμός γυρίζει και της λέει.

Πες μου κυρά κι Αρχόντισσα ραγίζεις τη καρδιά μου.
Γιατί ποτίζεις δάκρυα τα ήρεμα νερά μου;

Πες μου τι θέλεις τι ζητάς να πάω να στο φέρω
στα όμορφα τα πόδια σου θυσία να προσφέρω.

Να φέρω απ’ την Ανατολή τα ξακουστά χαλιά της
τα πορφυρά τ’ ατίμητα και τα μεταξωτά της;

Απ’ τη φραγκιά χρυσαφικά και πλουμιστά φκιασίδια
η μήπως θες ασημικά πετράδια και στολίδια;

Πες μου γιατί μαραίνεσαι πανέμορφη κυρά μου
γιατί πνίγουν τα δάκρυα τα κρύα τα νερά μου;

Κι εκείνη του απάντησε με πόνο και λαχτάρα:
Τράβα να πεις στους Έλληνες αφήνω μια κατάρα.

Ποτέ μην ξαναδιχαστούν, να είναι μονιασμένοι
και πως η μάνα τους εδώ τη λευτεριά προσμένει.
Καστρινός.

Τετάρτη, 28 Μαΐου 2014

ΜΠΡΟΣ ΓΚΡΕΜΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΡΕΜΑ.

Πολιτική ανάλυση με τη ματιά του Καστρινού.
Τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών φανερώνουν μια κατάσταση που λίγο πολύ την γνωρίζαμε. Το κυβερνώντα κόμματα σε κατακόρυφη πτώση έχουν χάσει προ πολλού την όποια δημοκρατική νομιμοποίηση είχαν.
Εν πάση περιπτώσει το 22,7 % και 8 % είναι επίτευγμα αν αναλογισθούμε την απ’ όλους ομολογούμενη ανικανότητα της κυβέρνησης. Όμως το δράμα είναι το ποσοστό της αξιωματικής αντιπολίτευσης που δεν λέει να εκτιναχθεί ώστε να πείθει ότι μπορεί να κάνει κυβέρνηση. Βέβαια τα στελέχη της μπορεί να λένε ότι μπορούν αύριο να σχηματίσουν κυβέρνηση, αλλά ακόμα κι αν είναι έτσι, αποκλείεται να τα βρούνε με τους δανειστές σύμφωνα μ’ αυτά που λένε τώρα. Θα τους κατασπαράξουν, κι όπως είναι και νηστικοί εδώ και κάνα δυο μήνες τώρα, η αριστερή αυτή κυβέρνηση θα μοιάζει με Χριστιανούς στο Κολοσσαίο μπρος σε νηστικά λιοντάρια.
Αυτά όλα συνυπολογίζει ο Ευάγγελος ο βαρύς ο συγκυβερνών και άρχισε να μιλάει για εκλογικούς νόμους, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα τους. Όμως κ. συνταγματολόγε της συμφοράς δικό σου δημιούργημα είναι το σύνταγμα που αφήνει στο απυρόβλητο τους υπουργούς και που μετέτρεψε τον εκάστοτε πρωθυπουργό σε απόλυτο μονάρχη;
Για να μην «λιανίζουμε» τα πριονίδια εκεί στην εκλογή του πρόεδρου της Δημοκρατίας θα γίνει πια ότι είναι να γίνει. Κι αφού οι πολιτικοί αρχηγοί είναι δεδομένο ότι δεν μπορούν να τα βρουν και να συνεργασθούν, ίσως μια κυβέρνηση από εξωκοινοβουλευτικούς «καμικάζι» που θα έχουν πίσω τους τουλάχιστον το 80% της βουλής, θα μπορούσε να «ξεβαλτώσει»- λέω εγώ τώρα - την κατάσταση. Μέχρι να βγούμε για λίγο από το βάλτο όπου θα έχει μετά την άνεση του να μας ξαναρίξει μέσα ξανά με την ησυχία του το πολιτικό σύστημα!
Τέλος δεν μπορώ παρά να χαρακτηρίσω σαν πραγματικό ολίσθημα την δήλωση Τσίπρα με τις απειλές που εκτοξεύει στην κυβέρνηση, «Να μη διανοηθεί να... κυβερνήσει». Αυτά δεν λέγονται σε καταστάσεις σαν τις σημερινές. Έτσι αποκτά επικαιρότητα και το ρηθέν υπό γέρου Καραραμνλή του «γαμοσταύρη» ότι «στην πολιτική υπάρχουν πράγματα που λέγονται και δεν γίνονται και άλλα που γίνονται χωρίς να λέγονται.
Γι’ αυτό σου λέω πως το συμπέρασμα των τελευταίων εκλογών είναι η πασίγνωστη φράση του λαού «μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα».
Μπούτιβας Κώστας - Καστρινός.

Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

ΠΩΣ ΨΗΦΙΣΕ ΤΟ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟ. Συγκεντρωτικά Αποτελέσματα.


OΙ ΤΕΛΙΚΟΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ.

Μπούτιβα Ξανθή. 818 συνολ.ψήφοι . Δημοτική σύμβουλος στο δήμο Αγρινίου.

Για το τοπικό του Αγγελοκάστρου.
Αρωνιάδας Δημήτριος : Πρόεδρος
Μήλα Σοφία.
Καραλής Κώστας.

Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΑΠΡΟΣΜΕΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ.

 
Πήγα να δω ένα χωραφάκι που μου άφησε ο μακαρίτης ο Πατέρας μου, λίγο έξω απ’ το χωριό στη καταπράσινη ετούτη την εποχή περιοχή «Σκαφίδα», κι εκεί είχα μια υπέροχη απρόσμενη συνάντηση. Το αγέρωχο αρσενικό «λελέκι» του χωριού, (το θηλυκό ετοιμάζει ακόμα τη φωλιά για την αναπαραγωγή πάνω στο τρούλο της εκκλησίας) μάζευε αμέριμνο τροφή, δίπλα σε’ ένα φρεσκοκομμένο βραδινό τριφύλλι. Στο κλικ της μηχανής σηκώθηκε και πέταξε, πρόλαβα όμως ν’ αποθανατίσω μια ακόμη υπέροχη ομορφιά της φύσης του Αγγελοκάστρου.
Κώστας Καστρινός.      (Πατήστε στις εικόνες για μεγεθυνση.)

Πέμπτη, 22 Μαΐου 2014

Ο ΛΥΚΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΠΟΥΜΠΟΥΛΑ ΧΑΙΡΕΤΑΙ.

Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται, λέγανε μια παροιμία οι παλιοί, κι αυτό το ξέρουνε καλά απ’ ότι φαίνεται οι επίδοξοι ελαφροχέρηδες που αυτές τις μέρες εκμεταλλευόμενοι τη χαλαρότητα λόγω εκλογών, κάνανε μαζική επιδρομή στο Αγγελόκαστρο. Ξάφρισαν πρόβατα, κότες και κουνέλια για τρίτη φορά απ’ την αποθήκη άτυχου συγχωριανού, τις σιδερένιες βάσεις για τους προβολείς φωτισμού του γηπέδου Αγγελοκάστρου, (σ’ αυτό φέρει ευθύνη κι ο Δήμος Αγρινίου που εδώ κι ενάμιση μήνα έπρεπε να τους στήσει και τους άφησε έρμαιο λόγω εκλογών) και τους μετασχηματιστές από τις γεωτρήσεις πολλών συγχωριανών. Κατά τ’ άλλα η «ψηφοθηρία» καλά κρατεί απ’ τους επίδοξους τοποσωτήρες. Φταίω εγώ ν’ αρχίσω να πετάω πέτρες απ’ το μπαλκόνι; Και ας με πάνε και στο «Δαφνί».
Κώστας Μπούτβας - Καστρινός.

Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014

ΑΥΛΟΚΗΠΟΙ.

Απαρατήρητοι αυλόκηποι, μπροστά στα μάτια μας στο κέντρο του χωριού.
" Έκρυβα πάντα λίγο Αγγελόκαστρο στην τσέπη μου.
   Το’ ξερα πως ήρθε η ώρα την απουσία μου να εξαργυρώσω.
   Και οι αυλόκηποι το ξέρανε,
   γι’ αυτό τα ρέστα ήταν χρώματα ζωής "
Κώστας Καστρινός.  (Πατήστε στις εικόνες για μεγέθυνση.)

Τρίτη, 20 Μαΐου 2014

ΟΙ ΝΤΕΝΕΚΕΔΕΣ.

Όχι για να είμαι ειλικρινής ντενεκέδες δεν άκουσα να χτυπάνε σήμερα Δευτέρα το πρωί που σηκώθηκα στο μετεκλογικό Αγγελόκαστρο, ούτε κλαρίνα και ζουρνάδες να βαράνε. Αυτά γινόντανε σε άλλες παμπάλαιες εποχές. Τότε αρχές του περασμένου αιώνα (όπως μας γράφει ο Δημήτριος Λαμπίκης το 1938 σχετικά με τις εκλογές του περασμένου αιώνα), όταν εκλέχτηκε, όπως εκλέχτηκε, εκείνος ο συγχωριανός μας Γουλιμής, και δεν βγήκε ούτε βουλευτής ο τότε ο πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης, λέγοντας κι εκείνο το ιστορικό, «ανθ’ υμών Γουλιμής» πλήρωσε λέει τότε ο Γουλιμής κάτι χωρατατζήδες Αγγελοκαστρίτες και τη Δευτέρα το πρωί έξω απ΄ τα σπίτια των Τρικουπικών μανιωδώς βαράγαν τενεκέδες, ενώ οι δικοί του ψηφοφόροι, με γύφτικα κλαρίνα και ζουρνάδες χόρευανε στους δρόμους του Αγγελοκάστρου. Και δεν απέχει ετούτο πολύ απ΄την αλήθεια. Γιατί ο μακαρίτης ο παππούλης μου, που ήτανε κομματάρχης των Τρικούπηδων, τον έπιαναν διαόλοι, ακόμα και στις μέρες μου σαν αναφέρονταν τ’ όνομα Γουλιμής. Ποιος ξέρει τι σκουριασμένο τενεκέ θα είχε φάει.                                                                                      
Όχι σήμερα τέτοιο πράμα στο Αγγελόκαστρο δεν άκουσα. Αν και θα ταίριαζε σε πολλούς σύμφωνα με τ’αποτελέσματα, να ξανακουστούν σήμερα οι ντενεκέδες στο Αγγελόκαστρο.
Κώστας Μπούτβας - Καστρινος.

Δευτέρα, 19 Μαΐου 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ.

                                  ΨΗΦΟΙ ΣΥΝΔΙΑΣΜΩΝ
ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΠΑΝΤΕΛΗ / ΑΓΡΙΝΙΟ ΝΕΑ ΑΡΧΗ - ΤΟΠΟΣ ΝΑ ΖΕΙΣ.    492
ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ του ΠΕΤΡΟΥ / ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΓΡΙΝΙΟ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ 382
ΤΡΑΠΕΖΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του ΧΡΗΣΤΟΥ /  ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΡΑ - ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ    120
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΙΜΟΛΕΩΝ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ / ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ          106
ΜΕΡΜΙΓΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ (ΣΤΕΛΙΟΣ) του ΣΩΤΗΡΙΟΥ / ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ               10

                               ΨΗΦΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ.
«Αγρίνιο Νέα αρχή – τόπος να ζεις» υποψήφιος δήμαρχος Γιώργος Παπαναστασίου.
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ: Υποψήφιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι:
ΜΠΟΥΤΙΒΑ Ξανθή                   323
ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ Κωνσταντίνος 73

(ΤΟΠΙΚΟ) Υποψήφιοι Σύμβουλοι Τοπικής Κοινότητας:
Αρωνιάδας Δημήτριος 185
Μήλα Σοφία του 150
Μπέτσικας Κώστας. 123                                                                                                           Ζαρναβέλη Βαρβάρα. 25

«Σύγχρονο Αγρίνιο - Κοινωνική Συμμαχία» υποψήφιος δήμαρχος Παύλος Μοσχολιός
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ: Υποψήφιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι:
Μπούζας Ευστάθιος 211
Ρουσογιάννη Γεωργία 138

(ΤΟΠΙΚΟ) Υποψήφιοι Σύμβουλοι Τοπικής Κοινότητας:
Καραλής Κωνσταντίνος 191
Στούμπος Δημήτριος 96                                                                                                           
Παπουτσή- Ντοβάκου 77
Καστρινος.

Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014

ΣΤΡΙΜΩΓΜΕΝΟΣ. ( Πως μου απέσπασε τη ψήφο η Ξανθή )

Και κατέβηκα το λοιπόν σ’ ετούτες τις εκλογές συνταξιούχος πια νωρίτερα στο χωριό, να ζήσω τις παλιές προεκλογικές αξέχαστες εποχές, και είδα να συμβαίνει το εξής καταπληκτικό: Όλοι, γνωστοί, φίλοι και συγγενείς, αποφασίσανε να κατεβούνε υποψήφιοι. Τρέλα λέμε. Τόσο πολύ, που είπα να δεις, καινούργια μόδα είναι, πως λέγαμε παλιά "ήμουνα και γω σ’ αυτό το πάρτι" τώρα θα λέμε "ήμουνα και γω υποψήφιος". Και κοντά σε αυτούς, και οι άλλοι, οι αιώνια υποψήφιοι. Όπως ο κύριος «μαλάκας» ας πούμε, που με έχει ταράξει στα τηλέφωνα, και σήμερα πρωί με ξύπνησε - κακό χρόνο να χει - για να μου πει πως θα αγωνιστεί λέει να αναμορφώσει το Αγγελόκαστρο.
Κι εκεί που αγουροξυπνημένος απ’ τον κύριο υποψήφιο, έπινα το καφέ μου στο μπαλκόνι αγναντεύοντας το μοναστήρι, και σκεπτόμενος τι πάθανε όλοι αυτοί φίλοι και συγγενείς, σοβαροί άνθρωποι, και αποφασίσανε να γίνουνε δημοτικοί άρχοντες, να’σου και η ανιψιά μου η Ξανθή. Της έκανα επίθεση απευθείας.
-Η βάβω η Κώσταινα έλεγε πως άμα ανακατώνεσαι με τα πίτουρα σε τρώνε οι κότες. Και τώρα που ο κόσμος ακούει "πολιτικός" και φτύνει τον κόρφο του - και τον πολικό μαζί - τι σου ήρθε εσένα να πας να ανακατωθείς με τη πολιτική; Κολλητικό είναι απ’ το Πατέρα σου, η βίτσιο;
Και πήρε ξαφνικά μπροστά η υποτιμημένη μηχανή της νεολαίας , και άρχισε να μου τα χώνει κανονικά.
-Ότι Θείε, κάποια στιγμή πρέπει να βγεις και έξω.  Ότι τελικά, με το να κάθεσαι στον καναπέ σου και να σιχτιρίζεις δεν κάνεις και πολλά πράγματα.  Να μη σου πω που τίποτα δεν κάνεις.  Κι ίσως ναρθε στ’ αλήθεια η ώρα να δώσουμε στην πολιτική την κανονική της έννοια. Της ενασχόλησης με τα κοινά.  Στο κάτω -κάτω, εσύ τα γράφεις:  Ότι πριν γίνει εντελώς ζώον, ο άνθρωπος ήταν πολίτικο ζώον, κι ότι αυτά σας μαθαίνανε  στο σχολείο από παλιά. Γιατί Θείε, ωραίες οι φωνές, καλά  και τα σχόλια στο Φεϊτσμπούκ, μια χαρά το κράξιμο στο μπλόγκ, αλλά στη κοινωνία έξω γίνεται χαμός. Πόσο μπορώ να κάτσω ακόμα άνεργη, μπροστά στη τηλεόραση και απαθής να παρακολουθώ; Κάνε μια βόλτα μπάρμπα και στ’ Αγρίνιο. Μαγαζιά συνέχεια κλείνουν, κόσμος μένει χωρίς δουλειά, οικογένειες διαλύονται, οι πανηλίθιοι επελαύνουν , και έξω παντού υπάρχει μούγκα μες στη στρούγκα. Κι όλοι αυτοί οι παλιοί πολιτικάντηδες, δεν χαμπαριάζουν τίποτε, ούτε Χριστό, ούτε Βούδα….
Στριμώχτηκα λέω την αλήθεια. Κι αναρωτήθηκα, μήπως όλοι αυτοί οι άνθρωποι, οι καθημερινοί, δικοί μας άνθρωποι, που ξεσηκωθήκανε ξαφνικά κι αποφασίσανε να γίνουνε υποψήφιοι, να αξίζουν μια ευκαιρία; Γιατί είναι αυτοί που σηκωθήκανε από τον καναπέ, κι είπανε να ανακατευτούνε με τα πίτουρα, ελπίζοντας να καθαρίσουν το κοτέτσι πριν να τους φάνε οι κότες! Μήπως κι αυτό φοβούνται οι παλιοί γνωστοί υποψήφιοι - αρπακτικά - δηλαδή αυτούς που είναι ερασιτέχνες πολιτικοί, εραστές της πόλης και των κοινών, αυτούς που είναι θυμωμένοι πολίτες κι όχι επαγγελματίες αρπακολλατζήδες και γι’αυτο και τρώγονται τόσο πολύ μη τυχόν και τους βρουν μες στα ποδάρια τους;
Βρέθηκα έτσι στριμωγμένος απ’ τα λόγια του παιδιού και από τις δίκαιες αιτιάσεις του. Έχω φιλότιμο γι’ αυτό χρωστάω ψήφο στη Ξανθή. Και δεν χρωστάει τίποτα ετούτη η γενιά για να πληρώνει. Εμείς χρωστάμε να της δώσουμε φτερά.
Μπούτιβας Κώστας - Καστρινός.

Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014

ΑΡΧΟΜΑΝΙΑ.

Άρθρο του Κ.Καστρινού
Όπως όλα τα ζώα που ζουν σε κοπάδια, έτσι και ο άνθρωπος έχει μέσα του το ένστικτο της «αρχομανίας», της εξουσίας πάνω στους άλλους. Σε καμπόσους είναι πολύ έντονο σε τέτοιο σημείο που να μην ζουν χωρίς αυτό. Σε άλλους πάλι είναι πιο συμμαζεμένο. Ο Καστρινός λέει ότι καλύτεροι σαν ηγέτες είναι οι δεύτεροι. Κι αυτό γιατί οι πρώτοι προσπαθώντας να εξουσιάσουν όλο και περισσότερους, συνήθως οδηγούν τους «υπηκόους τους» σε καταστροφή. Εκτός - κι αυτό αποτελεί εξαίρεση - αν ο ηγέτης έχει εξαιρετικά χαρίσματα. Όταν όμως δεν συμβαίνει αυτό «βράσε ρύζι».
Στα ζώα τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Αγώνας με κλοτσιές, κέρατα, δόντια και ότι άλλο υπάρχει, κι ο νικημένος βάνει την ουρά στα σκέλια, σε ένδειξη υποταγής και «παίρνει το πούλο του». Πολιτισμένα πράγματα και αξιοπρεπέστατα.
Στους πιο πολιτισμένους όμως ανθρώπους συμβαίνει το εξής περίεργο. Ο ηττημένος αντί να σκύψει το κεφάλι και το σβέρκο και να φύγει, πανηγυρίζει κι αυτός, και ψάχνει πάντα ευκαιρία να ξαναγίνει ο αγώνας. Αλλά είπαμε ο άνθρωπος είναι πολύ περίεργο «ζούμπερο».
Στις πολιτισμένες κοινωνίες του σήμερα, υπάρχουνε νόμοι, και κώδικες συμβίωσης πάνω σ’ αυτά τα θέματα. Μόνο που οι νόμοι αυτοί αποφεύγουν πάντα ν’ αγγίξουνε την εξουσία. Κι ας διατυμπανίζουν όλοι οι πολιτικοί «ότι λέει ο νόμος», κι ότι δεν θέλουνε να κυβερνήσουν αλλά να «υπηρετήσουν τον λαό ». Η ουσία είναι ότι όλοι στο κατά βάθος, θέλουν να είναι αρχηγοί.
Στην αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία, τους Αρχομανείς και τους πολύ φιλόδοξους (πολλές φορές ας ήταν και ικανοί ) τους έκριναν επικίνδυνους για την πολιτεία και τους εξοστράκιζαν. Γιατί η δημοκρατία έλεγαν είναι το πολίτευμα των μεσοτήτων και όχι των αρίστων, των πλουσιότερων και των πονηρότερων. Αρετή έλεγε ο Αριστοτέλης είναι η μεσότητα, το μέτρο. Κι αν ξέφευγες απ’ αυτό, η δημοκρατία οδηγούνταν σε εκτροπή όπως η κοινοβουλευτική δικτατορία (κακή ώρα όπως τώρα).
Σε άλλους τόπους θεωρούσαν την βασιλεία σαν το πιο καλό πολίτευμα. Σε μερικές εποχές μάλιστα όπως στη Αγγλία το μεσαίωνα, και την νεότερη Ελλάδα εναλλάσσονταν στον θρόνο οι Βασιλιάδες και οι Δικτάτορες. Βέβαια τότε μιλούσαν τα ξίφη και όχι οι ψήφοι .
Κι επειδή ιδανικό πολίτευμα και ιδανική Δημοκρατία δεν υπάρχει και διαφέρει από τόπο σε τόπο και από λαό σε λαό ανάλογα, αυτό που επικρατεί τώρα εδώ, με τους τριακόσιους βουλευτές, τους εκατό χιλιάδες υποψήφιους, Ευρωβουλευτές, Περιφερειάρχες, Ατιπεριφερειάρχες Δημάρχους και κοινοτάρχες, με το πρόσχημα ότι θα πρέπει να δίνεται η ευκαιρία σε περισσότερους να άρχουν, είναι σκέτο καραγκιοζιλίκι και εξυψώνει την αρχομανία στον ύψιστο βαθμό.
Εξ άλλου «Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι » δεν λένε ;
Κώστας Μπούτιβας - Καστρινός.

Σάββατο, 10 Μαΐου 2014

O ΓΑΪΔΡΟΔΗΜΑΡΧΟΣ.

Επίκαιρο αφήγημα του Κώστα Καστρινού.
Ο Μήτσος ο «Παλούκιας». Έτσι τον παραγκώμιαζαν στο χωριό γιατί σαν έρχονταν εκλογές πήγαινε στον κουμπάρο του τον Κώστα τον κομματάρχη, έπαιρνε το ψηφοδέλτιο και το κάρφωνε σ` ένα παλούκι, έμπαινε αυτός μπροστά με το παλούκι και το ψηφοδέλτιο, έτσι σαν λάβαρο, κι από πίσω ο κουμπάρος του ο Κώστας, κι` ανηφόριζαν το δρόμο για το σχολείο μαζί για να ψηφίσουν. Έτσι του έμεινε το παρατσούκλι. Ο Μήτσος ο «παλούκιας».
Είχε πέντε-έξη στρέμματα εκεί στο χωριό, κληρονομιά απ` τον μακαρίτη τον πατέρα του. Δούλευε σαν σκυλί απ` το πρωί μέχρι το βράδυ αλλά ποτέ δεν σταύρωσε στην τσέπη του δεκάρα. Έδωσε μια μούντζα στο χωριό, βόηθησε και ο κουμπάρος του - έβαλε μέσον στον τότε υπουργό - κι έτσι βρέθηκε εδώ σε τούτη την ανθρωποφάγα την πόλη να μαζεύει τα σκουπίδια που πέταγαν οι χιλιάδες κουστουμάκιδες όπως έλεγε που διάβαιναν στο δρόμο. Υπάλληλος- οδοκαθαριστής λέει του δήμου. Δούλευε απ’ τα άγρια μεσάνυχτα μέχρι τ’ απόγευμα, έπαιρνε τους δρόμους σβάρνα με το καροτσάκι και τους έκανε γυαλί, και το βράδυ τον έβρισκες εκεί στα παρα- Ομόνοια υπόγεια καφενεία να κουτσοπίνει το ουζάκι του και να σχολιάζει όλο και με κάποιο χωριανό τη ζωή σε τούτη την τερατόμορφη την πόλη.
Τούτες τις μέρες όμως των εκλογών, οι δρόμοι ήταν γεμάτοι χαρτιά, που να προλάβει ο Μήτσος ο φουκαράς για ούζο και τέτοια πράγματα. Όλη τη μέρα καροτσάκι, σκούπα, φαράσι. Μάζευε απ`το πρωί. Να στοίβα το χαρτομάνι. Χαρτιά μεγάλα, μεγαλύτερα, μικρότερα, πολύ μικρά, φωτογραφίες, συνθήματα, ονόματα. Όλη η Αθήνα ένα στρώμα χαρτί. Είχε σουρουπώσει όταν βρέθηκε έξω από εκείνο το εκλογικό κέντρο. Τέτοια ώρα τις άλλες μέρες ήταν στο καφενείο. Είπε να τα παρατήσει, όμως εκείνη η φωτογραφία, μισή κολλημένη στον τοίχο και η άλλη μισή που είχε ξεκολλήσει και κρέμονταν στο πεζοδρόμιο χτύπαγε άσχημα. Πήγε να την ξεκολλήσει, να την πετάξει. Αυτή ήταν η δουλειά του. Το ’βαλε ο διάολος όμως. Έβγαινε εκείνη την ώρα ο υποψήφιος Δήμαρχος απ` το εκλογικό του κέντρο. Άκουσε ο φουκαράς τα σχολιανά του. Μόνο ξύλο δεν έφαγε, κι` αυτό ήταν το λιγότερο. Την άλλη μέρα βρέθηκε και χωρίς δουλειά. Έτσι, επειδή ήθελε να βλέπει την πόλη καθαρή. Έτσι απλά, επειδή έκανε τη δουλειά του.
Κι` ο άλλος ο αναρχικός ζωγράφος με το μούσι και τον μαύρο τον μπερέ που είδε όλη τη σκηνή ήταν ο μόνος που του παραστάθηκε. Πήρε το Μήτσο στο εργαστήρι του και του ζωγράφισε ένα γάϊδαρο που είχε του υποψήφιου Δημάρχου το κεφάλι. Πήρε ο Μήτσος ο Παλούκιας το γάϊδαρο Δήμαρχο, τον κάρφωσε σ` ένα χοντρό μακρύ παλούκι όπως τότε παλιά το ψηφοδέλτιο στο χωριό, και βγήκε στους δρόμους της Αθήνας.
Και τις παραμονές των εκλογών έφερνε γύρω όλη μέρα την Ομόνοια απ` το πρωί μέχρι το βράδυ, με καρφωμένο στο παλούκι τον «γαϊδουροδήμαρχο» και φώναζε. Όλη μέρα φώναζε: Ψηφίστε τον πατριώτες. Ψηφίστε τον Έλληνες. Ψηφίστε τον το Γάϊδαρο.
Κώστας Μπούτιβας - Καστρινός.

Παρασκευή, 9 Μαΐου 2014

ΠΟΙΟΣ ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ ΣΤΟ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟ;

Ήρθε ένα email στο aggelokastro news ως όφειλε απ’ το γραφείο τύπου του υποψήφιου Δημάρχου Μοσχολιού κι έλεγε τα εξής:
Σας αποστέλλουμε το δελτίο τύπου και φωτογραφικό υλικό από τη χθεσινή περιοδεία (8 Μαΐου) του υπ. Δημάρχου Αγρινίου Παύλου Μοσχολιού στη Δ.Ε. Αγγελοκάστρου.
Μόνο στις 4 φωτογραφίες που μας στείλανε, εγώ δεν είδα σχεδόν πουθενά Αγγελοκαστρίτες. Τι έγινε ρε παιδιά πάνω στη φούρια του προεκλογικού αγώνα μπερδέψατε τα μπούτια σας; η οι Αγγελοκαστρίτες «έκλασαν» ομαδικά (και με το δίκιο τους) τον πρώην Δήμαρχο;
Ερώτηση εκφράζω δηλαδή και να με συμπαθάτε.
Καστρινός.



Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΕ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ».

Ο «Καλλικράτης» είναι μέσα στο φέρετρο και στο λάκκο μέσα. Απλά ακόμα δεν του έχουν ρίξει τα χώματα, να τον σκεπάσουν οριστικά, έγραφα στο τελευταίο μου άρθρο με σχέση τις επερχόμενες Δημοτικές εκλογές. Κι έρχομαι σήμερα να βγάλω τον «επικήδειο» και να κάνω το μνημόσυνο, σ’ αυτό το μαύρο κι αδιόρθωτο χάλι που προκάλεσε ο τραγικός «περίφημος» νόμος 3852/2010 γνωστός ως «Καλλικράτης» με τον οποίο μεταρρυθμίστηκε η διοικητική διαίρεση της χώρας.
Έγραφα τότε επανειλημμένως - και τα γραφτά μένουν - ότι ο «Καλλικράτης» θα διαλύσει κυριολεκτικά την διοικητική δομή της χώρας και όλο το σύστημα της τοπικής αυτοδιοίκησης, ανατρέποντας πλήρως τον «Καποδίστρια» ο οποίος υπήρξε σχετικά επιτυχής, και έδινε δημιουργικότητα και πνοή σε δήμους και κοινότητες, ιδιαίτερα στην περιφέρεια και έκανε πιο εύκολη τη ζωή των πολιτών. Κι επειδή δεν έπαψα ποτέ να ασχολούμαι με τον τόπο μας, είμαι σε θέση να γνωρίζω τη ζωή και τη ζωντάνια που έδωσε ακόμη και στους μικρούς ΟΤΑ στην περιφέρεια ο «Καποδίστριας». Τη δραστηριότητα των δήμων και των κοινοτήτων σε όλους τους τομείς και στην επίλυση των μικρών τοπικών προβλημάτων.
Και όταν οι μικροί αυτοί «Καποδιστριακοί Δήμοι» πήραν την άγουσα προς τις… πρωτεύουσες των δήμων - κρατών ή καλύτερα έχουν εγκατασταθεί στις «Δημοπρωτεύουσες» διέκοψαν πια κάθε «επαφή» με τις «επαρχίες» που έφθασαν να απέχουν εξήντα, εβδομήντα, κι ογδόντα ακόμα χιλιόμετρα από το κέντρο κι έτσι ο «Καλλικράτης» απέτυχε παταγωδώς, εξευτελίζοντας και τους δημοκρατικούς θεσμούς και τις παραδόσεις της χώρας. Παλιές κοινότητες και δήμοι, με διαφορετικά δεδομένα, προϋποθέσεις, απαιτήσεις, ανάγκες, συνενώθηκαν απομακρύνοντας τα κέντρα λήψης αποφάσεων από τον απλό πολίτη και καθιστώντας τον σχεδόν ανήμπορο να έχει λόγο για τον τόπο του, τα προβλήματά του, τη ζωή του. Κι εκτός αυτού και πολλών άλλων της καθημερινής ζωής των πολιτών, ο «Καλλικράτης» είναι και τελείως αντίθετος με τον θεσμό της αυτοδιαχείρισης, που είναι πιο κοντά στον πολίτη, και του δίνει κάποιο λόγο και ρόλο, και περιορίζει λίγο, με την κατά πρόσωπο καθημερινή επαφή τη διαφθορά, μια άλλη μεγάλη πληγή του τόπου μας.
Δεν ξέρω ποιος ή ποιοι θα κερδίσουν τις εκλογές, εκείνο όμως που θέλω να πω στους αυριανούς «Τοπάρχοντες» είναι, ότι εκτός απ’ το σταμάτημα της οικονομικής κατρακύλας, θα πρέπει να ασχοληθούν σοβαρά και με την εσωτερική αναδιάρθρωση, τις μεταρρυθμίσεις, τις απαιτούμενες διαρθρωτικές αλλαγές στην τοπική αυτοδιοίκηση που διέλυσαν οι γραφικοί «λεφτά υπάρχουν».
Θα πρέπει δυναμικά να ασχοληθούν με όλα αυτά τα εσωτερικά θέματα, μεταξύ των οποίων κύρια θέση έχει η πλήρης κατάργηση του «Καλλικράτη», ο οποίος αποδείχθηκε «φονιάς» της τοπικής αυτοδιοίκησης και ως εκ τούτου είναι απόλυτα αναγκαία η επαναφορά του «Καποδίστρια» με τις απαιτούμενες συμπληρώσεις και διορθώσεις που πρέπει να του γίνουν. Διορθώσεις, συμπληρώσεις και αλλαγές διότι και ο «Καποδίστριας» δεν ήταν αλάνθαστος.
Ο «Καλλικράτης» πέθανε. Τον τέλειωσε ο ίδιος ο λαός. Μην αναβάλετε το θάψιμό του, γιατί αλλιώς ίσως κι εσείς στον ίδιο λάκκο να βρεθείτε.
Μπούτιβας Κώστας - Καστρινός.

Τετάρτη, 7 Μαΐου 2014

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΙΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ.

Ο Συλλογος Αγγελοκαστριτών της Αθήνας διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή
την ερχόμενη Κυριακή 11 Μαίου στη Φθιώτιδα. 
(Λαμία – Στυλίδα - Μοναστήρι Δαμάστας - Γοργοπόταμο.)
Πληροφορίες - Δήλωση συμετοχής. Δημ. Τασόπουλος. Τηλ.6974453687.
Σας περιμένουμε όλους.

Τρίτη, 6 Μαΐου 2014

ΓΚΑΛΟΠ.

Και εκεί που όλα τα 'χαμε άρχισαν και τα γκάλοπ για τους υποψήφιους δημάρχους. Και που είσαι, έχουμε ακόμα δεκαπέντε μέρες μέχρι την κάλπη. Έχουνε να δουν τα μάτια μας. Σε δουλειά να βρισκόμαστε.
Άνευ ουσίας. Αυτή είναι η πολιτική τοποθέτηση του Καστρινού. Και για τα γκάλοπ και για το ποιος τελικά θα εκλεγεί δήμαρχος Αγρινίου. Το γκάλοπ είναι λιθοβολισμός στο πρόσωπο της Δημοκρατίας. Συνεχώς θα καταγράφονται οι διαφοροποιήσεις στα ποσοστά προτιμήσεων για τον καθένα «κουτσκουλιά» (Αγγελοκαστρίτικη έκφραση απαξίωσης) που θέλει να το παίξει Δήμαρχος.
Μα θα μου πεις τι πλάκα κάνει ο κόσμος;
Όχι. Απλά εκφράζεται όπως γουστάρει την ανάλογη στιγμή.
Και θα θυμάστε πόσα γκάλοπ έπεσαν έξω τα τελευταία χρόνια ειδικά, και μάλιστα χωρίς κανένας να εγκαλέσει και να διαολοστείλει αυτές τις ψευτοεταιρίες σφυγμομέτρησης. Σ’ αυτές τις δεκαπέντε μέρες που απομένουνε άλλα αντ’ άλλων θα “ψηφίζει” στα γκάλοπ ο κόσμος, γιατί αυτά είναι γκάλοπ-αρπακτές που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Ένα γκάλοπ που φωτίζει στις λεπτομέρειες πόσο ζυγίζει κάθε συνδυασμός και ποιες είναι οι τάσεις του κόσμου απαιτεί ένα υψηλό κόστος. Και τέτοια γκάλοπ ουσίας, δύσκολο να γίνουν σήμερα με την οικονομική μιζέρια που επικρατεί.
Ο Καστρινός παίζει πάντα με ανοιχτά χαρτιά και μεταφέρει απλά και κατανοητά ότι έχουν πιάσει οι κεραίες του. Κι έρχεται να σου πει μια μεγάλη αλήθεια. Γκάλοπ – ξεγκάλοπ ο Καλλικράτης είναι μέσα στο φέρετρο και στο λάκο μέσα. Απλά ακόμα δεν του έχουν ρίξει τα χώματα, να τον σκεπάσουν οριστικά.  Αλλά επ’ αυτού θα επανέρθουμε.
Κώστας Μπούτβας - Καστρινός.

Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014

Αισιοδοξία…

Θύμιου Πριόβολου Επισήμανση.
Από τη μια διαμαρτυρόμαστε για την κατάργηση της Κυριακής αργίας από αυτή την λαίλαπα που δεν αφήνει τίποτα όρθιο.
Λόγια μεγάλα, επαναστατικά, αγώνας και συμπαράσταση στους εργαζόμενους.
Από την άλλη κυριολεκτικά ξεχυθήκαμε στα ανοιχτά μαγαζιά.
Δυστυχώς. Τα λόγια , ειδικά τα μεγάλα λόγια, έχουν ένα καλό: μπορεί να κρυφτεί πίσω τους ο καθένας, και ο πιο μικρός άνθρωπος.
Όσο για την «επαναστατημένη» και «αγανακτισμένη» ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να γυρίσει πίσω στις σπηλιές… Τώρα πια είμαστε πάρα πολλοί…
Ευθύμιος Πριόβολος. 

Σάββατο, 3 Μαΐου 2014

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ (των Ευρωεκλογών)

Το χρονογράφημα του Σαββάτου.

Είναι ιδιαίτερη ιστορία στην Ελλάδα οι εκλογές. Και ειδικά οι ευρωεκλογές, σκέτο πανηγύρι. Διότι δεν κάνουμε ευρωεκλογές εμείς. Πρόβα τζενεράλε κάνουμε για τις άλλες, τις εθνικές τις εκλογές. Κάτι σαν «γκάλοπ» πιο σοβαρό απ’ των εφημερίδων με πραγματική κάλπη. Ποια Ευρώπη μωρέ σου λέει ο άλλος. Μας υπολόγισε αυτή ποτέ; Και δίκιο έχει δηλαδή εδώ που τα λέμε. Και έτσι το όλο θέμα των ευρωεκλογών μοιάζει με ιπποδρομία. Ετοιμάζουνε τα κόμματα τα άλογα για τον αγώνα, τα ταΐζουνε, τα γυαλίζουνε, τα διαφημίζουνε, τα προπονούν, κι ο λαός ποντάρει ο καθένας στο άλογό του, και περιμένει τον αγώνα. Άσχετο που η ιπποδρομία είναι στημένη και το ξέρουνε. Ο καλός αλογομούρης όμως πάει για το θέαμα. Και θα παίξει κι ας ξέρει ότι το κόλπο είναι στημένο .
Κάποιοι άλλοι όμως, βλέπουν τις ευρωεκλογές σαν ευκαιρία να την κοπανήσουνε κάνα τριήμερο για το χωριό. Είναι αυτοί που κράτησαν τα δικαιώματά τους στη Πέρα Ραχούλα, και το μόνο που τους νοιάζει είναι πόσες μέρες δικαιούνται ανάλογα με τα χιλιόμετρα, και αν θα φάνε από κάνα συγγενή τίποτα αζύγιστο. Α, και ποιό κόμμα θα βάλει πούλμαν, γιατί ακρίβυνε η βενζίνη, και που να τρέχεις τώρα με τ’ αμάξι....
Οι περισσότεροι βέβαια, τις βαριούνται και τις σιχαίνονται αφάνταστα. Βαριούνται τα τηλεοπτικά «πάνελ» που αγριεύουνε , τσαντίζονται με το «ξεβράκωμα» κάθε μορφής Δημοκρατίας, και θέλουνε να πούνε ένα μεγάλο αεισιχτίρ, αλλά δεν ξέρουνε πως. Πάνε και ζωγραφίζουνε καραγκιοζάκια και γεννητικά όργανα πάνω στα ψηφοδέλτια να κάνουνε παρέα στους καραγκιόζηδες. Ή δεν πάνε και καθόλου. Ή ρίχνουνε λευκό, εκφράζοντας ότι τίποτα δε τους εκφράζει.
Έλα όμως που μετά παίρνουνε οι άλλοι οι μεγάλοι ένα μεγάλο καζάνι, τους βάζουνε όλους μέσα, και αυτούς που ψήφισαν κάποια καλά άλογα κούρσας, κι αυτούς που ψήφισαν καραγκιοζάκια και «παπάρια» κι εκείνους που ψηφίσανε λευκό, και αρχίζουνε και μαγειρεύουνε. Κι ότι και να κάναμε εμείς, πάντα η ίδια «σούπα» βγαίνει. Δεν πήγες να ψηφίσεις; Σκασίλα τους, γιατί δε σε μετράνε στο σύνολο. Έριξες λευκό «παπάρι» η καραγκιοζάκι; Πάλι σκασίλα τους γιατί αυτοί θα μετρήσουμε μόνο τα έγκυρα και σένα σε έχουνε χεσμένο.
Λοιπόν τι μένει τελικά να κάνεις; Εγώ λέω να πας να ψηφίσεις το φίλο μου το Μάκη το Χριστοδουλόπουλο. Και μη μου πεις Πλάκα θα χε να τον στείλουμε στην Ευρωβουλή - εδώ στη δικιά μας τη Βουλή έχουμε στείλει ήδη τόσα σούργελα έτσι κι αλλιώς.
Τι έκανε λέει δε θέλεις να συμμετέχεις σε όλο αυτό;
Δε γίνεται. Η μόνη επιλογή είναι να ψηφίσεις Μάκη Χριστοδουλόπουλο και σου εξήγησα γιατί. Μάλιστα έμαθα λέει, αντί για προεκλογικό αγώνα, σε περιοχές που έχει πέραση, θα κάνει και τσάμπα πανηγύρια. Κι εμείς οι Αγγελοκαστρίτες (και ειδικά στη ψήφο) από ανέκαθεν ήμασταν για τα πανηγύρια.
Μπούτιβας Κώστας - Καστρινός.

Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

Ξανθή Μπούτιβα: ήρθε η ώρα νέοι άνθρωποι να γυρίσουν σελίδα στο Δήμο Αγρινίου.

Μετά την επίσημη ανακοίνωση όλων των ονομάτων που απαρτίζουν τα ψηφοδέλτια των πέντε υποψηφίων δημάρχων του Αγρινίου, οι πολίτες μπορούν πλέον να διαμορφώσουν μια πρώτη εικόνα για τον κάθε συνδυασμό.
Αναμφισβήτητα, ένα από τα κριτήρια επιλογής τους θα είναι η συμμετοχή σε αυτά νέων και άφθαρτων ατόμων, με επιστημονική κατάρτιση σε θέματα τοπικής αυτοδιοίκησης. Ένα τέτοιο πρόσωπο είναι η νεαρή πτυχιούχος του τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Σχολής Οικονομικών του ΑΤΕΙ Καλαμάτας Ξανθή Μπούτιβα, η οποία είναι υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος στη Δημοτική Ενότητα Αγγελοκάστρου με το συνδυασμό του Γιώργου Παπαναστασίου.
Η ίδια γνωρίζοντας πολύ καλά την ορθή λειτουργία και τον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τοπική αυτοδιοίκηση στην κοινωνία, δήλωσε στο agrinionews ότι «ήρθε η ώρα νέοι άνθρωποι με γνώση, όραμα και ήθος να γυρίσουν σελίδα στο Δήμο Αγρινίου».
Agrinionews.gr